Thursday, April 28, 2011

28 april.

Idag har jag blivit husägare! Något nervös men också glad gick jag tillsammans med mamma och pappa in på banken idag för att träffa säljare, mäklaren och min bankman. Jag fick skriva på en hel del papper och sen fick jag 7 husnycklar :)

Sedan åkte vi och kolla på vitvaror på Elgiganten, käkade mat och besökte Rusta innan vi åkte hemåt. Hemma packade jag in lite blommor med mera i bilen. Så nu står det pelargonier i fönsterna i alla fall! Pappa har hållt på med vattnet hela kvällen. Det har ju varit avstängt ett tag nu när huset stått tomt. Vattnet smakade lite jord men det blir bättre snart säger pappa. Tur att jag har en sån duktig pappa. He he! Jag och mamma började riva lite smått i köket. Det kliar ju i fingrarna när man kommer in i huset.


Nycklarna!



Jag fick ett startkit av päronen:



Fogsvans, hammare, kofot, kniv, måttband, yxa, pennor, handskar m.m.


Längtar redan till i morgon då jag får fortsätta riva :)

1 comment:

cattis said...

Åh vad kul. Nu får du inte glömma att lägga in bilder och skriva på bloggen så jag kan följa dig och ditt hus :) Ni är så flinka, familjen Edvardsson!