Friday, April 29, 2011

Sista april.

Jag ska egentligen inte klaga men hualigen va ont jag har i mina fingrar :D Kofot är en fantastisk uppfinning men det känns i armar och händer så här på kvällskvisten. Idag har jag rivit ut köksinredningen, tagit bort plastmatta både i köket och rummet bredvid, listerna är veck och jag har slått lite mer kakel. Uäk vad äkligt det är bakom alla skåp och lådor. Trodde dock vid dagens början att jag skulle få slåss mot stora spindlar men jag har bara tagit död på en stor spindel. Resterande vet jag inte vart dom är. För spindelnät är det överallt..

På morgonen kom AnnaSara och Olle med mina trädgårdsmöbler, det blev en premiärfika. Jag brygde kaffe men det blev blask av det hela, för jag glömde en kaffekokardel i diskmaskinen hemma. Sedan rev jag och AnnaSara i någon timme innan jag fick ta lite rast. Det blev en dyr lunchrast eftersom P-nissarna var ute på promenad medans jag åt gott på Thaihaus med sötis. Mitt gröna p-kort låg visst liiite för långt ner under rutan. Oflyt.

Väl hemma igen kom min andra snälla syster. Hon har gjort ett elefantjobb i vedbon i eftermiddag. Tusen tack söstra mi!

Nu orkar jag inte skriva mer. Lite pics från dagen? Okej.


Stig på :)



Ett gammalt bakbord byggt på plats. Många spikar att lossa på.




Jag har husdjur!




Mamma kom och utfodrade sina döttrar med glass :)




Rabarberpajslandet.




Du kan utnyttja Rot-avdraget om du vill. Annars är jag rätt billig..




Tack för idag. Slut för idag. I morgon är det valbordsmässoafton :)








4 comments:

Anonymous said...

Olle ser ut som Willy i Bygglov :)

Anonymous said...

Den där Olle ska jag anlita när vi köper hus. Han ser trygg och pålitlig ut. Istället för kaffe kan han få goda smörgåsar frukt till mellis :-)

Hoppas du hade det bra igår krisso!!

Kram från Emmapemma-fågelskrämma

Karin W said...

Kul att se lite bilder. Ska bli spännande att se ditt hus i verkligheten.

cattis said...

Här händer det grejer! Duktiga flickor och pojkar, helt klart :)

ps. jag svarade på face.